انجمن علمی دانشجویی رفتار حرکتی
وبینار نقش متخصص علوم حرکتی در کاهش علائم اختلال بیش فعالی کمبود توجه
زهرا پورجعفري صدراباد
نوع درخواست:

کارگاه و کلاس آموزشی (دوره علمی و آموزشی)

سطح برگزاری:

کشوری

مدرس:

دکتر زهرا عبدالملکی

تاریخ برگزاری:

شنبه, 29 آبان 1400

مکان برگزاری:

ادوب کانکت

مدت زمان برنامه(دقیقه):

210

تعداد افراد شرکت کننده:

15

انجمن علمی دانشجویی رفتار حرکتی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا (س)، "وبینار نقش متخصص علوم حرکتی در کاهش علائم اختلال بیش فعالی/کمبود توجه (ADHD)" با هدف آشنایی و آموزش دانشجویان و شرکت کنندگان با نقش متخصص علوم حرکتی در کاهش علائم اختلال بیش فعالی/کمبود توجه (ADHD) با تدریس خانم دکتر زهرا عبدالملکی، در روز شنبه 29 آبان ماه 1400 از ساعت 16 الی 19:30 با حضور 15 نفر از علاقه مندان در پلتفرم ادوبی کانکت برگزار کرد. وبینار با معرفی مدرس و توضیح روند کلاس آغاز شد و به تعاریف اختلال کمبود توجهبیش فعالی و زیر دسته های آن (ADHD_PI ، ADHD_PH/I ، ADHD_C) پرداخته شد.سپس در مورد سبب شناسی و عوامل ایجاد این اختلال (عوامل عصبیشیمیایی، عصبی_فیزیولوژیک، آسیب مغزی عوامل ژنتیک و ...) توضیحاتی ارائه گردید. شیوع این اختلال و آمار و ارقام مربوط به آن بیان شد. با بررسی مشکل های بنیادی، متداول و قابل توجه ،ویژگی های بالینی کودکان دارای این نوع اختلال به طور کامل مورد بحث قرار گرفت. همچنین به مبحث ارزیابی و تشخیص این اختلال و نحوه انجام آن پرداخته شد. در مورد راهبرد های درمانی نیز صحبت شد و نکته قابل تامل آن بود که برای این اختلال درمان قطعی ثابت شده ای وجود ندارد اما میتوان با راهکار هایی شاهد کاهش علائم و نشانه هایش باشیم. در بخش بعدی وبینار مباحث اصلی یعنی ADHD از دیدگاه رفتار حرکتی، اهمیت مداخلات حرکتی، مراحل رشد حرکتی، ارزیابی رشد حرکتی که شامل انواع تست ها، پرسشنامه ها و چک لیست ها بود؛ مورد بحث قرار گرفت. همچنین رفتار حرکتی کودکان بیش فعال، برنامه ریزی رویکرد جلسات مداخلات حرکتی و اصول طراحی آنها توضیح داده شد. در نهایت نیز در مورد ورزش هایی که می توان با این کودکان کار کرد و شروع مداخلات حرکتی توسط متخصص رفتار حرکتی صحبت شد. در پایان وبینار به سوالات شرکت کنندگان در مورد مباحث مطرح شده پاسخ داده شد و فرم ارزیابی در اختیار شرکت کننده ها قرار گرفت و نظرات و پیشنهادات آنها ثبت گردید که نتایج حاصله پیوست شد.