انجمن علمی دانشجویی اقتصاد
مدرسه تابستانه کاربست اقتصاد رفتاری در حوزه کسب و کار
فاطمه به فرين
نوع درخواست:

کارگاه و کلاس آموزشی (کارگاه (ورکشاپ) علمی و آموزشی )

سطح برگزاری:

دانشگاهی

مدرس :

کاوه یزدی فرد

مدرس:

امیر عبدالعظیمی

مدرس:

محمد حسین خسروی

مدرس :

علیرضا رنجبر شورابی

مدرس :

نارنین موسوی

مدرس :

کسری رفالیان

مدرس:

امیر محمد تهمتن

مدرس :

بهرام درویش

مجری :

مائده شیخ محبوبی

تاریخ برگزاری:

یکشنبه, 07 شهریور 1400

مکان برگزاری:

اسکای روم معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا (س)

مجموعه‌های همکار:

دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی - دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان - دانشکده اقتصاد دانشگاه بوعلی سینا همدان - دانشکده اقتصاد دانشگاه سمنان - دانشکده اقتصاد دانشگاه با هنر کرمان

مدت زمان برنامه(دقیقه):

945

تعداد افراد شرکت کننده:

140

انجمن علمی دانشجویی اقتصاد معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا(س)، " مدرسه تابستانه کاربست اقتصاد رفتاری در حوزه کسب و کار"را با هدف ارائه هم فکری و حمایت از کسب و کار های آسیب دیده و استارتاپ های تازه شروع به کار کرده از دید اقتصاد رفتاری، با تدریس خانم نازنین موسوی آقایان کاوه یزدی فرد، امیر عبدالعظیمی، محمد حسین خسروی، علیرضا رنجبر شورابی، کسری رفالیان، امیر محمد تهمتن، بهرام درویش از روز یکشنبه 07 شهریور 1400 الی روز یکشنبه28 شهریور1400با حضورحداقل40و حداکثر140 نفر از علاقه مندان در فضای ادوبی کانکت انجمن برگزار کرد. در جلسه اول کاوه یزدی فرد‏ به بحث درباره اهمیت وجود ابزار تاب آوری و انعطاف پذیری بنگاه ها در شرایط نا اطمینانی پرداخت. استاد برنامه ضمن برقراری تعامل با شرکت کنندگان، با ایجاد طوفان فکری و بهره گیری از اصول اکتشاف فکری، آنان را با یک شیوه مهم در عرصه تاب اوری بنگاه به صورت عملی آشنا کرد. در پایان جلسه پاسخگویی به سوالات ۱۵ تن از شرکت کنندگان انجام شد.درجلسه دوم امیر عبدالعظیمی ضمن توضیحاتی درباره ماهیت ذهن، به کاربست تجربیات ذهن و مغز در کسب و کار پرداخت و بیان نمود که چگونه یافته های روانشناسی شناختی میتواند اهمال کاری در برنامه ریزی و هدف یابی را کاهش دهد. درجلسه سوم دکتر خسروی باتوجه به یافته های علوم زیستی و پزشکی در حوزه علوم اعصاب، به توصیه های نوروساینس برای کسب و کار اشاره کرد و ضمن پاسخگویی به شرکت کنندگان، درباره پژوهش در حوزه نوروبیزنس کلاس را به پایان رساند.درجلسه چهارم در ارائه آقای علیرضا رنجبر درباره ماهیت گیمیفیکیشن و جایگاه استفاده از در کسب و کار اشاره به تاریخچه و قدمت آن، صحبت شد‌. روش های مختلف گیمیفیکشن و استفاده از متودهای شخصیت شناسی برای شناسایی مخاطبان در کسب و کار معرفی شد. در جلسه پنجم مدرسه کاربست رفتاری، دکتر نازنین موسوی به تعریف اقتصاد رفتاری، سوگیری‌ها و بیوگرافی اشخاص برجسته این رشته پرداخت. در این برنامه به برخی کاربردهای رفتاری در سیاست گذاری و سایت برخی شرکت های ایرانی اشاره شد. دکتر کسری رفالیان در جلسه ششم برای مخاطبان خود توضیح داد که چگونه اقتصاد رفتاری به یک مدیر و رهبر در کسب و کار کمک میکند. تفسیر برخی سوگیری ها در موقعیت استخدام و اخراج کارکنان درکنار استفاده از ابزارهای این رشته برای بهبود منابع انسانی سازمان نیز از دیگر بخش های ارائه ایشان بود. در جلسه هفتم آقای امیرمحمد تهمتن درباره آنچه از اقتصاد رفتاری در بازاریابی قابل استفاده است، بحث کرد. ایشان بازاریابی عصبی را نقطه عطف ارایه خود قرار داد و با نشان دادن رویکرد رفتاری در صندوق کیان، به جلسه پایان داد. در جلسه نهایی بدلیل ابتلای کرونای آقای بهرام درویش، حضور ایشان در جلسه لغو شد و اعضای انجمن با مشورت با استاد راهنما، تصمیم به برگزاری جلسه تعاملی درباره آموخته‌های شرکت کنندگان و مقایسه آنها با پیش از شرکت در جلسه، گرفتند. در این جلسه مطهره سنبله کار به عنوان مجری، از افراد خواست تا ایده ها و مهارت‌های کسب شده خود را ارائه کنند.