انجمن علمی دانشجویی روانشناسی تربیتی
دوره فلسفه و معلم کیفی فبک
مرضیه محمد دوست
نوع درخواست:

کارگاه و کلاس آموزشی (دوره علمی و آموزشی)

سطح برگزاری:

کشوری

تاریخ برگزاری:

شنبه, 30 مرداد 1400

مکان برگزاری:

مجازی

مجموعه‌های همکار:

ندارد

مدت زمان برنامه(دقیقه):

480

تعداد افراد شرکت کننده:

28

انجمن علمی دانشجویی روانشناسی تربیتی معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه الزهرا (س)، "کارگاهی دوره فلسفه و معلم کیفی (فبک) " را با سخنرانی آقای دکتر محمد فاقدی روزهای شنبه،یکشنبه،دوشنبه و سه شنبه 30 و 31 مرداد و 1 و 2 شهریور سال 1400 از ساعت 14 الی 16 با حضور 28 نفر از علاقمندان به صورت مجازی در اپلیکیشن وبینار برگزار کرد. در ابتدای جلسه اول تسهیل گر، آقای دکتر محمد فاقدی از شرکت کنندگان در خواست کرد که تعریف خودشان از فلسفه را در قالب یک گزاره مطرح کنند و در این حین به بررسی میزان مشارکت و خوب گوش کردن شرکت کنندگان پرداختند و متذکر شدند که اولین و مهم ترین مهارت در فبک خوب گوش کردن می باشد. ایشان به اهمیت مواردی همچون طرز نشستن بچه ها در کلاس و تشویق به پرسشگر شدن دانش آموزان اشاره کردند و بیان کردند که در اجرای رویکرد فبک رعایت این نکات الزامیست. در بخش بعدی تسهیل گر بیان کرد که فلسفه، جست و جو در باب پرسش های اساسی زندگی است و فبک به عنوان یک رویکرد به دنبال این است که دانش آموزان بعد از 12 سال تحصیل در مدارس به دنبال یافتن پرسش های اساسی زندگی باشند. همچنین در ادامه کارگاه با مشاهده 2 نگاره راه های تقویت خوب دیدن در دانش آموزان را نشان دادند و در انتهای جلسه به شنیدن نقطه نظرات افراد به عنوان یک اصل مهم در فبک پرداختند. روزهای بعدی کارگاه با بررسی معنای اتوریته در تربیت و الزام وجود داشتن اتوریته در معلمان آغاز شد. سپس تسهیل گر با معرفی محرک های فبکی جدیدی همچون خواندن حکایت دزد و پادشاه، داستان رابین هود، بازی قوری و چای و ... دوباره به بررسی مهارتهای خوب شنیدن و مشارکت افراد و ... پرداخت. در انتهای کارگاه هم تسهیل گر از مشارکت کنندگان در خواست کرد که نظرات خود را در مورد کارگاه بیان کنند.