انجمن علمی دانشجویی روانشناسی تربیتی
ژورنال کلاپ تاثیر آموزش خود شفقت ورزی بر دانش آموزان دارای رفتار پرخطر
مرضیه محمد دوست
نوع درخواست:

کارگاه و کلاس آموزشی (کارگاه (ورکشاپ) فرهنگی، اجتماعی و هنری)

سطح برگزاری:

کشوری

مدرس:

فاطمه جلیلی

تاریخ برگزاری:

یکشنبه, 02 خرداد 1400

مکان برگزاری:

مجازی

مجموعه‌های همکار:

ندارد

مدت زمان برنامه(دقیقه):

120

تعداد افراد شرکت کننده:

17

گروه روانشناسی تربیتی با همکاری انجمن علمی دانشجویی روانشناسی تربیتی معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه الزهرا (س)، "ژورنال کلاب تاثیر آموزش خودشقفت ورزی بر دانش آموزان دارای رفتار پر خطر" را با سخنرانی خانم فاطمه جلیلی در روز یکشنبه 2 خرداد ماه 1400 از ساعت 17 الی 18:30 با حضور 23 نفر از علاقمندان در محیط ادوبی کانکت برگزار کرد. خانم جلیلی دانشجوی دکتری روانشناسی¬تربیتی، در ابتدا توضیحاتی در رابطه با موضوع برنامه ارائه نمودند و خودشفقت ورزی را براساس منابع، دوست داشتن خود به ظرفیت انعطاف پذیری، دلسوزی و درک خویشتن اشاره دارد که صرفا بخشی از زنده بودن هستند، تعریف نمودند. ایشان اشاره کردند که خودشقفت ورزی از سری درمان های موج سوم که مبتنی بر ذهن آگاهی و پذیرش است که می توان آن را گشوده بودن و همراه شدن با رنج ها خود، تجربه ی حس مراقبت و مهربانی نسبت به خود، اتخاذ نگرش غیرقضاوتی و همراه با درک و فهم نسبت به بی کفایتی ها و شکست های خود، تشخیص این که تجربه ی فرد نوعی تجربه ی بشری است، دانست. خانم جلیلی پس از بررسی ابعاد مختلف خودشفقت ورزی و توضیح آن برای شرکت کنندگان در رابطه با آموزش خودشقفت ورزی بر دانش آموزان دارای رفتار پر خطر مطالبی را ارائه نمودند و ماهیت و چیستی رفتارهای پرخطر از سوی نوجوانان را توضیح دادند و سپس به بررسی نتایج مقاله های پژوهشی که در این حوزه منتشر شده است پرداختند و طبق پژوهش ها آموزش خودشفقت ورزی باعث کم شدن بروز رفتارهای کم خطر در افراد می شود.