انجمن علمی دانشجویی برنامه ریزی درسی
کارگاه بازی درمانی
صديقه رضائي
نوع درخواست:

کارگاه و کلاس آموزشی (کارگاه (ورکشاپ) علمی و آموزشی )

سطح برگزاری:

کشوری

مدرس:

دکتر فریبا سهیلی

تاریخ برگزاری:

پنجشنبه, 06 خرداد 1400

مکان برگزاری:

اسکای روم

مجموعه‌های همکار:

انجمن علمی روان شناسی دانشگاه علامه طباطبائی

مدت زمان برنامه(دقیقه):

260

تعداد افراد شرکت کننده:

16

انجمن علمی دانشجویی برنامه ریزی درسی معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه الزهرا (س) با همکاری انجمن علمی روان شناسی دانشگاه علامه طباطبائی، "کارگاه بازی درمانی" را با هدف ارتقای سطح آگاهی و مهارت دانشجویان، معلمین و علاقه مندان به حوزه آموزش و درمان روان شناختی کودکان با تدریس خانم دکتر فریبا سهیلی در روز پنج شنبه 6 خرداد ماه 1400 از ساعت 10 الی 14:20 با حضور 16 نفر از علاقمندان در فضای اسکای روم برگزار کرد. این کارگاه آموزشی با تدریس دکتر فریبا سهیلی دکتری مشاوره دانشگاه الزهرا (س) و حضور دبیران انجمن های برنامه ریزی درسی دانشگاه الزهرا (س) و روان شناسی دانشگاه علامه طباطبائی و شرکت کنندگانی از مقاطع مختلف تحصیلی از دانشگاه های مختلف به اجرا رسید. در ابتدای برنامه، خانم دکتر سهیلی بعد از عرض سلام و ادب فرصتی را در اختیار خانم صدیقه رضایی دبیر انجمن برنامه ریزی درسی قرار داد تا صحبت کند. خانم رضایی ضمن خوش آمد گویی از طرف خود و دبیر انجمن روان شناسی ، نکات استفاده از فضای اسکای روم را برای شرکت کنندگانی که ممکن است با آن آشنا نباشند، توضیح داده و کارگاه را در اختیار مدرس قرار داد. . سپس خانم دکتر فریبا سهیلی شروع به تدریس خود به همراه پاورپوینت که در آن مطالب مورد نظر را جمع آوری کرده بودند، نمود و در مواقعی از طریق اشتراک گذاری صفحه دسکتاپ خود مطالب را عنوان می نمود. از جمله مباحث تدریس شده می توان مقدمه‌ای بر انواع رویکردهای بازی درمانی، به کارگیری رویکرد ترکیبی در بازی درمانی، مسائل اخلاقی در بازی درمانی، ارزیابی، فرمول‌بندی و تشخیص، اتاق بازی درمانی و ابزارها و معرفی 15 نوع فعالیت بازی‌گونه اشاره کرد. در جریان توضیحات ایشان شرکت کنندگان نیز سوالات خود را از طریق نوشتن در صفحه چت یا فعال سازی میکروفن خود مطرح می نمودند و دکتر سهیلی پاسخ می داد. تدریس ایشان تقریبا 240 دقیقه طول کشید. بعد از طرح پرسش های نهایی شرکت کنندگان و پاسخ مدرس به آنها، دکتر سهیلی از مشارکت شرکت کنندگان، هماهنگی و پیگیری های هر دو انجمن برنامه ریزی درسی و روان شناسی تشکر کرد. خانم رضایی نیز از تدریس استاد و حضور و مشارکت شرکت کنندگان تشکر نموده و برنامه را به پایان رساند.