حوزه فرهنگی
جلسه بررسی سازوکار دوره های آموزش و اجرای بازی های رایانه و گوشی و بازی وارسازی
مریم صمدیان
نوع درخواست:

نشست های گفتگو و هم اندیشی واحدهای فرهنگی (جلسه با مراکز و مجموعه ها)

سطح برگزاری:

منظقه‌ای

مدیر پاموزش سراج:

آقای مهندس علی دهنوی

کارشناس سامانه شتاب :

آقای مهندس طاها قلیچ خانی

تاریخ برگزاری:

ﺳﻪشنبه, 21 اسفند 1403

مکان برگزاری:

دفتر معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه

مجموعه‌های همکار:

مدیریت شبکه توسعه دهندگان وب و اپ سازمان فضای مجازی سراج ,

مدت زمان برنامه(دقیقه):

60

تعداد افراد شرکت کننده:

5

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا(س) «جلسه بررسی سازوکار دوره های آموزش و اجرای بازی های رایانه و گوشی و بازی وارسازی» را در روز سه شنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۳۰ الی 14:30 با حضور خانم دکتر مریم سلگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا(س) ، آقای مهندس علی دهنوی مدیر شبکه توسعه دهندگان وب و اپ سازمان فضای مجازی سراج ( به صورت مجازی)، ، خانم مریم صمدیان کارشناس مسئول رسانه دیجیتال معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا(س) ، آقای مهندس طاها قلیچ خانی کارشناس سامانه شتاب سازمان فضای مجازی سراج و خانم اقبال اصلانی مدیر برنامه ریزی فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا(س) در دفتر معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار نمود. موضوع جلسه: 1. بررسی چگونگی برگزاری دوره آموزش بازی سازی 2. بررسی چگونگی برگزاری مسابقه بازی سازی 3. بررسی چگونگی برگزاری جلسات بازی های تایید شده آنلاین و آفلاین 4. بررسی چگونگی بازی وارسازی یا گیمیفیکیشن در فرایندهای فرهنگی و قرآنی در این جلسه سرکار خانم سلگی به تصمیم و اراده معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا(س) در راستای آموزش بازی و شناخت بازی های فرهنگی و تایید شده و همچنین به کمک به شناخت بازی های خوب و مورد تایید برای والدین کودکان و همچنین ویژه دانشجویان و قشر دانشگاهی پرداخت و بعد فرهنگی و اجتماعی بازی ها و معرفی آنان را به جامعه دانشگاهی الزهرا(س) مهم بیان داشت. خانم صمدیان با تاکید بر بازی وارسازی یا گیمیفیکیشن، بررسی چگونگی بازی وارسازی در فرایندهای فرهنگی و قرآنی را مورد توجه قرار دادند و از سازمان سراج خواستند در این رابطه نیز راهکارها و مسیرهای موثری را پیشنهاد دهند. آقای دهنوی به صورت مجازی در جلسه شرکت نموده و به موارد زیر اشاره کردند: در بحث بازی جریان سازی باید شکل بگیرد و بازیها باید جریان ساز باشند. آموزش کوتاه مدت بازی بحث آشنایی و ارائه یک مهارت است. بازی های وارداتی بسیار پر هزینه و سنگین هستند که مستلزم دوره های بلند مدت آموزش، تیم های قوی و هزینه های بسیار است. بحث تبلیغات بازی ها در بازارهای سطح جامعه هم به این بستگی دارد که کسی که اهل بازی و به بازی علاقمند است چنین تبلیغاتی را خواهد دید. در مایکت ، بازار و گوگل پلی بازی ها تبلیغات خودش را دارد. ما تمرکز بر جامعه تولید کننده و گیمر داریم که باید به سمت درست هدایت شوند. وی این توضیح را داد که سازمان فضای مجازی سراج تحت نظارت قرارگاه فرهنگی بقیه الله الاعظم(عج) تحت نظر دفتر مقام معظم رهبری(ره) فعالیت می کند. آقای قلیچ خانی نیز توضیح داد که در سازمان سراج شبکه ای به نام شبکه شتاب است و به بحث بازی سازی می پردازد. آمارهای بازی های فعال و بازی های پر مخاطب وجود دارد. توپ مارکت هم از سایتهای این سازمان است که بازی های تایید شده را در دسترس عموم قرار می دهد. بازی، اول یک جذابیت و یک سرگرمی است. بعد درآمدزایی بسیار مهم است و بازار بزرگ و فراوانی دارد. 2. در این جلسه مقرر شد تا الگوی دقیقی از فرایند بوت کمپ بازی با رویکرد فرهنگی و ابعاد الگو سازی زنانه و دخترانه توسط تیم متخصصین سازمان فضای مجازی سراج ارائه گردد. • الگوی فرآیند تولید بازی وارسازی فعالیتهای فرهنگی توسط تیم متخصصین سازمان فضای مجازی سراج ارائه گردد. • آموزش و تیم سازی برای اتاق فکر بازی وارسازی فرایندهای برگزاری فعالیت فرهنگی و اجتماعی انجام شود • اهداف زیر در این الگوها صد در صد دیده شود و پیگیری گردد: 1. سرگرمی 2. کسب مهارت 3. درآمدسازی 4. فرهنگ سازی الگوی فرهیخته زن ایرانی مسلمان