انجمن علمی دانشجویی ارتباط تصویری(گرافیک)
ورکشاپ طراحی لوگو
فاطمه كبيري طادي
نوع درخواست:

کارگاه و کلاس آموزشی (دوره علمی و آموزشی)

سطح برگزاری:

کشوری

مدرس:

غزال حسینی

تاریخ برگزاری:

دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403

مکان برگزاری:

آنلاین ( SKYROOM)

مدت زمان برنامه(دقیقه):

600

تعداد افراد شرکت کننده:

50

انجمن علمی دانشجویی ارتباط تصویری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا (س)، "ورکشاپ طراحی لوگو" را باهدف آموزش اصولی طراحی لوگو به علاقه‌مندان این حوزه و منتورینگ آنان برای پیشبرد یک پروژه از ایده تا اجرا با محوریت سفارش یک طراحی لوگو از کارفرمای فرضی با تدریس خانم غزال حسینی، طراح گرافیک و استاد دانشگاه و همچنین دبیر آموزش پرورش و از طراحان بین‌المللی، در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت الی ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در ۵ جلسه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ با حضور ۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) و دانشگاه‌های دیگر و افراد علاقه‌مند غیردانشجو و طراحان گرافیک در فضای اسکای‌روم برگزار کرد. طی این ورکشاپ خانم غزال حسینی در جلسه اول ابتدا خود را معرفی کرده و درباره انواع نشانه‌ها صحبت‌کردن و هر کدام را جداگانه تعریف و بررسی کردند درباره طراحی انواع نشانه‌ها و ویژگی‌ها لوگو خوب صحبت‌کردن و لوگو هایی را از نظر معیارهای استاندارد بررسی‌کردن و به سؤالات شرکت‌کنندگان پاسخ‌دادن و در نهایت هم به شرکت‌کنندگان تمرین ری‌دیزاین لوگو دادند در جلسه دوم، به بررسی تمرین‌های شرکت‌کنندگان پرداختن و اشکالات آنها را برطرف‌کردن و سؤالات آنها را جواب‌دادن و پس از آن درباره بایدها و نبایدهایی که در طراحی لوگو باید رعایت کنند صحبت کردند . در جلسه سوم درباره روش‌های ایده‌یابی و اینکه چگونه سفارش خود را مدیریت کنند صحبت شد و به شرکت‌کنندگان روش‌هایی برای ایده‌یابی و طراحی لوگو ارائه شد و پس آن موضوعاتی برای طراحی لوگو ارائه شد به این صورت که یک کارفرمای فرضی دارند و باید برای این کارفرما لوگو طراحی کنند و به آنها تا جلسه آخر مهلت داده شد تا برای موضوع موردنظر اتود بزنند در جلسه چهارم درباره اصول و نکاتی که در ارائه اتود خود به سفارش‌دهنده باید رعایت کنند صحبت شد. تعداد اتودهایی که باید بزنند نحوه ارائه آنها به سفارش‌دهنده طرز برخورد نحوه قرارداد بستن و... در ادامه جلسه درباره پورتفولیو صحبت‌کردن ویژگی‌های پورتفولیو خوب را بررسی‌کردن و به‌عنوان نمونه پورتفولیو خود را به اشتراک گذاشتن و بررسی‌کردن و همچنین نمونه کارهای خودشان را با شرکت‌کنندگان به اشتراک گذاشتن. در جلسه پنجم هم لوگو های طراحی شده توسط شرکت‌کنندگان بررسی شد و اشکالات آنها برطرف و سؤالات آنها پاسخ داده شد. پس از آن به شرکت‌کنندگان تا یک هفته بعد از اتمام ورکشاپ فرصت دارند تا پروژه خود را تکمیل و جهت بررسی نهایی و تأیید برای مدرس ارسال کنند.