انجمن علمی دانشجویی طراحی پارچه و لباس
نشست ترندشناسی در صنعت مد پوشاک
مهسا پورمشير
نوع درخواست:

رویداد های علمی و آموزشی (نشست)

سطح برگزاری:

رشته‌ای

سخنران:

الناز گشتاسب

تاریخ برگزاری:

یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403

مکان برگزاری:

سالن آمفی تئاتر دکتر کاتب

مجموعه‌های همکار:

انجمن علمی دانشجویی ارتباط تصویری(گرافیک),

مدت زمان برنامه(دقیقه):

60

تعداد افراد شرکت کننده:

80

انجمن علمی دانشجویی طراحی پارچه و لباس معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا (س) به مناسبت هفته آموزش، "نشست ترندشناسی در صنعت مد پوشاک " را باهدف بهبود درک و شناخت دانشجویان از چیستی ترندها و بررسی و تبادل نظر درباره کاربردهای آن در صنعت پوشاک، با سخنرانی سرکار خانم الناز گشتاسب، در روز ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۱:۳۰ الی ۱۲:۳۰ با حضور پررنگ بیش از ۸۰ نفر از دانشجویان در سالن آمفی‌تئاتر دکتر کاتب واقع در دانشکده هنر برگزار کرد. ترندشناسی یا روند شناسی در صنعت پوشاک، مطالعه و تحلیل الگوها، روندها، و تغییراتی است که در نحوه تفکر، علایق، و رفتار مصرف‌کنندگان، تأثیرگذار است. این فرایند برای برندهای پوشاک بسیار حیاتی است؛ زیرا آن‌ها باید با تغییرات پویای بازار همگام شوند تا بتوانند در رقابتی که در بازار وجود دارد، حرفی برای گفتن داشته باشند و بازار مصرفی بیشتری را برای خود جذب کنند. در نشست، به بررسی انواع ترندها در جامعه و نحوه تأثیرگذاری آن‌ها در صنعت پوشاک پرداخته شد. عوامل گوناگونی می‌تواند بر چگونگی و ایجاد ترندها تأثیرگذار باشد. برای مثال نوع فرهنگ و جامعه، فناوری‌های نوین، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، عوامل پایداری محیط‌زیست و مواردی ازاین‌قبیل، می‌تواند در ایجاد و پایداری یک‌روند، تأثیرگذار باشد. در ادامه نشست، درباره اهمیت ترندها در صنعت پوشاک نیز صحبت و به مثال‌هایی که در صنعت پوشاک داخلی اتفاق افتاده است، نیز اشاراتی شد. در نهایت، با تبادل نظر و پرسش‌وپاسخ بین شرکت‌کنندگان و سخنران عزیز، نشست به پایان رسید و تأکید شد که ترندشناسی به‌عنوان یک ابزار اساسی برای برندها در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و استراتژیک و همچنین پیش‌بینی و پاسخگویی به نیازهای مصرف‌کنندگان بسیار حیاتی است.