انجمن علمی دانشجویی روانشناسی تربیتی
کارگاه آشنایی با کارکردهای اجرایی و راهکارهای تقویت آن در کودکان
محيا اصغري
نوع درخواست:

کارگاه و کلاس آموزشی (کارگاه (ورکشاپ) علمی و آموزشی )

سطح برگزاری:

کشوری

مدرس:

نفیسه سادات نکویی

تاریخ برگزاری:

ﺳﻪشنبه, 19 اردیبهشت 1402

مکان برگزاری:

سالن دکتر سیف

مدت زمان برنامه(دقیقه):

120

تعداد افراد شرکت کننده:

30

 انجمن علمی دانشجویی روان‌شناسی تربیتی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا (س) با مشارکت گروه روان‌شناسی تربیتی دانشگاه، "کارگاه آشنایی با کارکردهای اجرایی و راهکارهای تقویت آن در کودکان" را با ارائه خانم نفیسه سادات نکویی در روز سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه 1402 از ساعت 14 الی 16 با حضور 30 نفر از علاقه‌مندان به‌صورت حضوری در آزمایشگاه دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه برگزار کرد. در این جلسه ابتدا به توضیحات مختصری دررابطه‌با تاریخچه و تعریف کارکردهای اجرایی و مولفه‌های آن صحبت شد و سپس به نظریه‌های موجود در این زمینه از جمله بارکلی، میاک و همکاران، مدل شش عاملی براون، دیاموند و مک گلووسکی پرداخته شد. در انتهای جلسه نیز به یافته‌های علمی - پژوهشی در این زمینه و همچنین مشکلات ناشی از آن به‌صورت کاربردی پرداخته شد و یک بستهٔ پرورش کارکردهای اجرایی به دانشجویان ارائه شد. هدف کلی کارگاه آشنایی مقدماتی دانشجویان با کارکردهای اجرایی و آموزش راهکارهای عملی به‌منظور تقویت کارکردهای اجرایی کودکان بود.