انجمن علمی دانشجویی روانشناسی تربیتی
ژورنال کلاب تجربه زیسته یک پایان نامه
محيا اصغري
نوع درخواست:

کارگاه و کلاس آموزشی (مباحثه (ژورنال کلاب))

سطح برگزاری:

کشوری

ارائه کننده:

افسانه نجفی

تاریخ برگزاری:

یکشنبه, 14 اسفند 1401

مکان برگزاری:

ادوبی کانکت

مدت زمان برنامه(دقیقه):

110

تعداد افراد شرکت کننده:

22

انجمن علمی دانشجویی روان‌شناسی تربیتی معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه الزهرا (س) با مشارکت گروه روان‌شناسی تربیتی دانشگاه،"ژورنال کلاب تجربه‌زیسته یک پایان‌نامه با عنوان: توصیف دانش محتوایی پداگوژیکی معلمان دوره ابتدایی با تأکید بر مبحث حجم" را باهدف ارتقای سطح علمی دانشجویان با ارائه خانم افسانه نجفی در 14 اسفند‌ماه 1401 از ساعت 17 الی 19 با حضور 22 نفردر از علاقه‌مندان به صورت مجازی در فضای ادوبی‌کانت برگزار کرد. مبحث حجم یکی از مباحث کاربردی و مهم است، به‌عنوان‌مثال داشتن درک درست از حجم منجر به تقویت تجسم فضایی می‌شود که تجسم فضایی خودش در مواردی مثل رانندگی تأثیر دارد. پژوهش‌ها نشان داده‌اند افراد در این مبحث دچار بدفهمی‌هایی هستند یکی از عواملی که در رفع این بدفهمی‌ها یا عدم شکل‌گیری آن خیلی موثر است معلم و دانش او است. از بین انواع دانش معلم دانش محتوایی پداگوژیکی به دلیل اینکه دانش را به آموزش پیوند می‌زند خیلی مهم است و پژوهش‌ها نشان داده‌اند این نوع دانش رابطه مستقیمی با برطرف شدن بدفهمی‌های دانش‌آموزان و یادگیری صحیح دارد. از آنجایی که مبحث حجم از دوره ابتدایی شروع می‌شود، دانش محتوایی پداگوژیکی معلمان دورۀ ابتدایی در مبحث حجم توصیف شده. همچنین در این جلسه دربارۀ اینکه به چه نتایجی دست پیدا کردند و چطور در این مسیر پیش رفته‌اند توضیحات بیشتری داده شد.