انجمن علمی دانشجویی روانشناسی تربیتی
ژورنال کلاب تجربه تجربه زیسته مداخله مبتنی بر خودحمایتی در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری
محيا اصغري
نوع درخواست:

کارگاه و کلاس آموزشی (دوره علمی و آموزشی)

سطح برگزاری:

کشوری

مدرس:

آذین مظفری

تاریخ برگزاری:

دوشنبه, 05 دی 1401

مکان برگزاری:

ادوبی کانکت

مدت زمان برنامه(دقیقه):

100

تعداد افراد شرکت کننده:

12

انجمن علمی دانشجویی روان‌شناسی تربیتی معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه الزهرا (س) با مشارکت گروه روان‌شناسی تربیتی دانشگاه، "ژورنال کلاب تجربه زیسته مداخله مبتنی بر خود حمایتی در دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری" را با ارائه خانم آذین مظفری در روز دوشنبه 5 دی‌ماه 1401 از ساعت 18 الی 20 با حضور 12 نفر از علاقه‌مندان به‌صورت مجازی در فضای ادوبی کانت برگزار کرد. اختلال یادگیری نوعی اختلال عصبی است که مغز در دریافت، ارسال و پردازش اطلاعات مشکل دارد و سبب بروز مشکل در مهارت‌های تحصیلی از جمله خواندن، نوشتن، صحبت‌کردن، گوش‌دادن و درک مفاهیم ریاضی و درک عمومی مسائل می‌گردد. خود حمایتی نیز به رفتارهایی گفته می‌شود که نمایانگر باورها و عقاید فرد است در واقع خود حمایتی به این معناست که افراد بتوانند از طرف خود صحبت کنند و از حقوق خودآگاه باشند تا بتوانند برای زندگی خود تصمیم‌گیری کنند این مهارت می‌تواند موجب افزایش توانایی فرد در جستجو، ارزیابی و به‌کارگیری اطلاعات به‌منظور گسترش و ترفیع سلامت گردد. در این جلسه خانم مظفری در ذیل معرفی پایان‌نامه خود در مقطع کارشناسی ارشد ضمن ارائه توضیحاتی اجمالی پیرامون اختلال یادگیری و خود حمایتی، در راستای آشنایی بیشتر دانشجویان تحصیلات تکمیلی با روش اجرای پایان‌نامه به طور مفصل در مورد روش پژوهش خود (روش کیفی) و مداخله‌ای که در دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری انجام داده بود و نتایج حاصل از آن پرداخت.