انجمن علمی دانشجویی مهندسی صنایع
وبینار تفکر چابک و تجربه پیاده سازی آن در اسنپ
سحر پيروزان نيا
نوع درخواست:

رویداد های علمی و آموزشی (وبینار)

سطح برگزاری:

کشوری

سخنران:

شبنم ربیعی

سخنران:

زیبا قره نازی فام

سخنران:

فاطمه دیانت خواه

سخنران:

رضا فیض آزاد

تاریخ برگزاری:

چهارشنبه, 18 خرداد 1401

مکان برگزاری:

در بستر ایسمینار

مدت زمان برنامه(دقیقه):

90

تعداد افراد شرکت کننده:

194

انجمن علمی دانشجویی مهندسی صنایع معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه الزهرا (س) با همکاری 57 انجمن علمی دانشجویی دیگر از جمله انجمن علمی مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی قم، انجمن علمی مهندسی صنایع دانشگاه میبد، انجمن علمی دانشجویی مدیریت دانشگاه میبد، انجمن علمی مهندسی صنایع دانشگاه گیلان و... با همکاری رویدادستان پلاس، " وبینار تفکر چابک و تجربه پیاده‌سازی آن در اسنپ " با هدف معرفی مسیر شغلی و بررسی نقش تفکر چابک و همچنین شرح تجربه ی آن در اسنپ با سخنرانی فاطمه دیانت‌خواه مربی چابک(agile coach) اسنپ، زیبا قره‌نازی فام اسکرام مستر ارشد اسنپ، رضا فیض آزاد اسکرام مستر اسنپ، شبنم ربیعی اسکرام مستر اسنپ، در روز چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۱ از ساعت 19 الی 20:30 با حضور حدود 194 نفر از علاقه‌مندان در فضای اسکای‌روم برگزار کرد. در محصولات سنتی مراحل انجام پروژه یکی پس از دیگری (متوالی) صورت می‌پذیرند مثلا تا زمانی که طراحی انجام نشود پیاده‌سازی آغاز نخواهد شد. به این روش در اصطلاح، روش آبشاری می‌گویند. در پروژه‌های استارتاپی که سرعت تغییرات بالاست و کاربرمحوری مزیت محسوب می‌شود، روش‌های سنتی پاسخگو نیستند زیرا تیم‌های مختلف نمی‌توانند زمان زیادی را برای پایان یافتن مراحل موردنیاز قبلی منتظر بمانند. مشتریان همواره خواهان محصولات با کیفیت بهتر و با قیمت پایین‌تر هستند و شیوه‌های سنتی نمی‌توانند آنقدر سریع امکان چنین تغییراتی را در محصولات ایجاد کنند. تفکر چابک (Agile) برای رسیدن به این هدف توسعه یافته است. این نگرش توسط جمعی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار تحت عنوان مانیفست چابک در سال 2001 تشریح شد. توسعه نرم‌افزاری چابک روشی برمبنای تکرار (Iterative) است و مشکلات با کمک مشتریان (بازخوردهای آنها به تیم محصول) ارائه و توسط سازمان (یا تیم استارتاپی) حل خواهند شد. این رویکرد ممکن است برای سازمان‌های بزرگ که نگرش توسعه‌ای ندارند ناکارآمد باشد. چهار عنصر کلیدی تفکر چابک رفاه مشتری، افراد و اطلاعات، همکاری و تناسب با تغییر است. در این رویکرد افراد و تعاملاتشان بالاتر از فرآیندها و ابزارها قرار دارند و مشارکت مشتری اهمیتی بیشتر از قرارداد کاری دارد. برمبنای این رویکرد متدهایی شکل گرفته‌اند که باتوجه به نوع فعالیت سازمان و روش‌های تعاملی‌اش می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. این رویکردها متنوع هستند ولی دو متد بیش‌تر شناخته شده در ایران چارچوب اسکرام و کانبان هستند. در انتها جلسه با پرسش و پاسخ دانشجویان پایان یافت. * تاریخ برگزاری:18خرداد 1401 * ساعت برگزاری:19 الی 20:30 * تعداد افراد شرکت کننده:194 نفر * بستر برگزاری: اسکای روم * هزینه برگزاری:رایگان * ارائه فیلم ضبط شده وبینار + مخاطبان وبینار: همه‌ی علاقه‌مندان و دانشجویان رشته‌های مدیریت، کسب‌وکار، کامپیوتر، کارآفرینی، مهندسی صنایع، مدیریت پروژه عناوین مطرح شده در این وبینار به صورت ذیل می‌باشد:  معرفی مسیر شغلی و بررسی نقش تفکر چابک  عناصر کلیدی تفکر چابک سخنرانان کلیدی جلسه:  فاطمه دیانت خواه: مربی چابک اسنپ  رضا فیض آزاد: اسکرام مستر اسنپ  زیبا قره نازی: اسکرام مستر ارشد اسنپ  شبنم ربیعی: اسکرام مستر اسنپ