انجمن علمی دانشجویی روانشناسی تربیتی
ژورنال کلاب دامنه های عاطفی یادگیری
حمیده سامانی
نوع درخواست:

کارگاه و کلاس آموزشی (دوره علمی و آموزشی)

سطح برگزاری:

دانشگاهی

ارائه دهنده:

انسیه سادات مصطفوی

تاریخ برگزاری:

ﺳﻪشنبه, 17 خرداد 1401

مکان برگزاری:

ادوبی کانکت

مدت زمان برنامه(دقیقه):

120

تعداد افراد شرکت کننده:

14

انجمن علمی دانشجویی روانشناسی تربیتی معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه الزهرا (س) با همکاری گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه الزهرا (س)، « ژورنال کلاب دامنه های عاطفی یادگیری» را با تدریس انسیه سادات مصطفوی در روز سه شنبه 17 خرداد ماه 1401 از ساعت 17 الی 19 با حضور 12 نفر از علاقمندان و 2 نفر از اساتید گروه روانشناسی تربیتی در فضای مجازی ادوبی کانت برگزار کردند. این جلسه شامل معرفی نظریه‌های مرتبط با عوامل عاطفی در یادگیری، اهمیت و کاربرد نظریه‌ها، نقش هیجانات در یادگیری و علل اضطراب و راهکارهای کاهش آن بود. در ابتدا، جلسه با این بحث شروع شد که مبحث یادگیری به دلیلی درگیر بودن ابعاد مختلف عاطفی، شناختی، انگیزشی و بیولوژیکی بسیار پیچیده بوده و برای افزایش کیفیت آموزش و اثربخشی آن باید به عوامل موثر بر یادگیری توجه ویژه‌ای شود، سپس به بررسی نظریه‌های مرتبط با یادگیری پرداخته شد که در این نظریه‌ چگونه اثرگذاری هیجانات مثبت و منفی در فرایند یادگیری توجه شده است. در ادامه به انواع هیجانات مانند هیجانات واقعی، موقعیتی و وضعیتی در دانش‌آموزان و اثر هرکدام بر یادگیری پرداخته شد، پس از توضیحات مباحث پایه، نحوه کاربرد نظریه‌ها، استفاده از انواع هیجانات در فرایند یادگیری و شیوه کنترل هیجانات مخرب در محیط آموزشی پرداخته شد و در نهایت بر اضطراب، نحوه اثرگذاری بر یادگیری و نحوه کنترل آن تمرکز شد.