انجمن علمی دانشجویی مهندسی صنایع
وبینار سیگموئید با موضوع تجربه نگاری پروژه پیش بینی قطعات یدکی خودرو
مطهره صفري گرمارودي
نوع درخواست:

رویداد های علمی و آموزشی (وبینار)

سطح برگزاری:

کشوری

سخنران:

مهندس اسما زیدآبادی

سخنران:

مهندس مهدیار دل روز

تاریخ برگزاری:

پنجشنبه, 15 اردیبهشت 1401

مکان برگزاری:

در بستر ادوب کانکت

مجموعه‌های همکار:

خانه صنایع و انجمن علمی دانشجویی مهندسی صنایع علم و صنعت و آزاد تهران غرب,

مدت زمان برنامه(دقیقه):

120

تعداد افراد شرکت کننده:

23

انجمن علمی مهندسی صنایع معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا (س) با همکاری خانه مهندسی صنایع و انجمن‌های علمی دانشگاه‌های برتر کشور، قسمت چهارم از سری وبینارهای سیگموئید، با موضوع تجربه‌نگاری پروژه پیش‌بینی قطعات یدکی خودرو با هدف ارائه محتوای باکیفیت و رایگان منطبق با علم روز جهان در حوزه علم داده با سخنرانی آقای مهندس مهدیار دل روز، مدیر توسعه کسب و‌کار گروه داده پردازان همنورد و کارشناس ارشد مدیریت اجرایی و خانم مهندس اسما زیدآبادی مدیر توسعه تکنولوژی گروه داده پردازان همنورد و کارشناس ارشد مهندسی نرم افزار، در روز پنجشنبه 15 اردیبهشت ماه 1401 از ساعت 18 الی20 با حضور23 نفر از علاقه‌مندان در فضای ادوب کانکت برگزار کرد. در ابتدای برنامه آقای دل روز به معرفی گروه داده پردازان همنورد پرداختند. این گروه به مشاوره، طراحی و اجرای BI، کاربردهای یادگیری ماشین و یادگیری عمیق، حوزه‌های حاکمیت داده و ارزیابی بلوغ داده محوری برای سازمان‌ها و ساخت محصول می‌پردازد. بعد ایشان کسب و‌کار مورد نظر را معرفی کردند. رهپو صنعت پیشرو، شرکتی است که واردات و توزیع قطعات یدکی کشور و نمایندگی خدمات پس از فروش کرمان موتور را بر عهده دارد. این گروه به کمک علم داده به پیش‌بینی تقاضای کل قطعات یدکی کل کشور می‌پردازد. سپس خانم زیدآبادی چالش هايي که این گروه در این مسیر با آن رو به رو شدند را به طور مفصل شرح دادند. اولین چالشی که این گروه با آن مواجه شدند؛ شناخت کسب‌ و‌کار و پیدا کردن ارتباط منطقی بین دپارتمان‌های تعمیرگاه و بازرگانی بود. دومین چالشی که با آن روبه‌رو شدند، آماده سازی داده‌ها بود. به عنوان مثال؛ جمع و کشف داده‌ها در منابع داده‌ای مختلف، آماده سازی اقلام داده‌ای مختلف، پاکسازی داده‌ها مشکلاتی بود که آن‌ها با آن روبه‌رو شدند. چالش های بعدی که گروه با آن ها برخورد کرد؛ زیرساخت و مدل‌سازی، اجرا و تست مدل، استقرار نتایج بودند. در آخر خانم زیدآبادی راه‌کارهایی برای تعمیم پذیری مدل و توسعه محصول، از قبیل: 1) یادگیری ماشین در محصول 2) خودکارسازی فرآیند خط لوله یادگیری ماشین ارائه دادند. درآخر، جلسه با پرسش‌وپاسخ شرکت‌کنندگان پایان یافت. عناوین مطرح شده در این جلسه به صورت زیر می‌باشد: • مقدمه و معرفی گروه داده پردازان همنورد • تعریف و شناخت مسئله و معرفی کسب و‌کار • نقشه راه حل مسئله • چالش‌های شناخت کسب و‌کار • چالش‌های آماده سازی داده • چالش‌های زیرساخت و مدل‌سازی • چالش‌های انتخاب، اجرا و تست مدل • چالش‌های استقرار نتایج • راه‌کارهای خودکارسازی مدل • راه‌کارهای تعمیم پذیری مدل و تولید محصول • جمع بندی