انجمن علمی دانشجویی مهندسی صنایع
وبينار مسیر شغلی روابط عمومی مدرن (PR)
مطهره صفري گرمارودي
نوع درخواست:

رویداد های علمی و آموزشی (وبینار)

سطح برگزاری:

کشوری

سخنران:

مهدی امیرپور

تاریخ برگزاری:

چهارشنبه, 07 اردیبهشت 1401

مکان برگزاری:

در بستر ايسمينار

مجموعه‌های همکار:

رویدادستان,

مدت زمان برنامه(دقیقه):

90

تعداد افراد شرکت کننده:

325

انجمن علمی دانشجویی مهندسی صنایع معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه الزهرا (س) با همکاری انجمن‌های علمی برتر کشور و رویدادستان پلاس و یک لینک (شرکت یکتانت)، "وبینار آموزشی مسیر شغلی روابط عمومی مدرن (PR) با محوریت بررسی مسیر شغلی مسیر شغلی روابط عمومی(PR)" با هدف بررسی چالش‌ها و فرصت‌های موجود در این زمینه با سخنرانی آقای مهدی امیرپور در روز چهارشنبه 7 اردیبهشت ماه 1401 از ساعت 18:30 الی20 با حضور 325 نفر از علاقمندان در فضای اسکای‌روم برگزار کرد. آقای امیرپور در ابتدای جلسه درباره‌ی روابط عمومی مدرن و تفاوت آن با روابط عمومی سنتی توضیح دادند. تمرکز روابط عمومی سنتی بر روی تلویزیون، رادیو و نشریه‌ها است و با ابزارهای سنتی برای افکار عمومی تبلیغ می‌کند. با به وجود آمدن بازاریابی آنلاین و رشد و پیشرفت آن، متخصصان روابط عمومی، بر روی روابط دیجیتال تمرکز کردند. روابط عمومی دیجیتال گونه‌ای تکامل یافته از روابط عمومی سنتی است که از ابزارهای بروز استفاده می‌کند و قابلیت تجزیه تحلیل و آنالیز دارد. سپس ایشان درباره‌ی اهمیت و جایگاه روابط عمومی مدرن صحبت کردند که به عنوان حلقه ارتباط موثر بین سازمان و جامعه است و زمینه تبادل افکار، اطلاع رسانی صحیح و ارتباط دوسویه سازمانی را با بهره‌مندی از شیوه‌ها و تکنیک‌های ارتباطی کارآمد و مؤثر فراهم کرده و مسیر موفقیت و تحقق اهداف سازمان را فراهم می‌سازد. در ادامه آقای امیرپور وظایف و آینده شغل روابط عمومی را برای شرکت‌کنندگان شرح دادند؛ از وظایف این شغل می‌توان به مدیریت ارتباط، ارتباط با رسانه‌ها، مدیریت بحران، ارتباط داخلی، مدیریت تصویر برند و...اشاره نمود. بعد ایشان ویژگی‌هایی که یک متخصص روابط عمومی داشته باشد را بیان نمودند؛ توانایی کارتیمی، مهارت‌های سازماندهی و برنامه‌ریزی، انعطاف‌پذیری و توانایی انجام چندکار. در پایان جلسه آقای امیرپور، چند نمونه از کمپین‌های PR دیجی‌کالا را بررسی کردند و برنامه با پرسش و پاسخ دانشجویان خاتمه یافت. سرفصل‌های وبینار: • روابط عمومی سنتی و مدرن و تفاوت‌های آن • جایگاه و اهمیت روابط عمومی مدرن در سازمان‌ها • آشنایی با وظایف و آینده روابط شغلی روابط عمومی • مهارت‌های سخت و نرم یک متخصص روابط عمومی • بررسی چند نمونه از کمپین‌های دیجی کالا مخاطبان وبینار: • همه‌ی علاقه مندان به مباحث روابط عمومی و ارتباطات و کسب‌وکار