انجمن علمی دانشجویی مهندسی صنایع
وبینارهای راه کار قسمت سوم وبینار چگونه متخصص روابط عمومی شویم؟
مطهره صفري گرمارودي
نوع درخواست:

سخنرانی، گفتگو، تریبون آزاد و کرسی های آزاداندیشی (تریبون آزاد علمی و آموزشی)

سطح برگزاری:

کشوری

سخنران:

مهدیه معظمی نیا

تاریخ برگزاری:

چهارشنبه, 24 آذر 1400

مکان برگزاری:

در بستر ایسمینار

مجموعه‌های همکار:

مجموعه یکتانت و انجمن های دانشگاه های برتر کشور,

مدت زمان برنامه(دقیقه):

120

تعداد افراد شرکت کننده:

174

انجمن علمی دانشجویی مهندسی صنایع دانشگاه الزهرا (س) با همکاری انجمن های علمی دانشگاه های برتر کشور و شرکت یکتانت، "وبینارهای راه کار قسمت سوم وبینار چگونه متخصص روابط عمومی شویم؟"را با سخنرانی مهدیه معظمی‌نیا، در روز چهارشنبه 24آذر ماه 1400 ساعت 18 الی 20 با حضور 174 نفر از علاقه‌مندان درفضای اسکای روم برگزار کرد. در ابتدای جلسه خانم معظمی‌نیا مدیر روابط عمومی یکتانت دربارۀ روابط عمومی و نقش آن در سازمان صحبت کردند. سپس درباره نقش روابط عمومی در عصر دیجیتال و شغل های موجود در تیم های روابط عمومی توضیح دادند. برای مثال نوشتن مطلب و فراهم کردن اطلاعات برای رسانه ها، شناسایی گروه های اصلی مشتریان و مخاطبان و یافتن بهترین راه دسترسی به آن‌ها، آماده کردن متن سخنرانی‌ها و سازماندهی مصاحبه‌گرها (خبرنگارها) برای مدیران ارشد سازمان و... می توان از وظایف مدیر روابط عمومی اشاره نمود. در ادامه ایشان دربارۀ دانش و مهارت مورد نیاز برای ورود به حوزه روابط عمومی سخن به میان آوردند. به عنوان مثال یک مدیر روابط عمومی باید توانایی کار تیمی و کار با انواع مشتریان، مهارت های سازماندهی و برنامه ریزی و مدیریت زمان، انعطاف پذیری و توان انجام چندکار را داشته باشد. ایشان همچنین چالش های این حوزه را برای حضار شرح دادند. این کار گاهی شرایط کاری نسبتا پر استرسی دارد و یک کارشناس روابط عمومی برخی اوقات باید چندین اتفاق را همزمان مدیریت و سازماندهی کند. در پایان وبینار با پرسش و پاسخ شرکت کنندگان خاتمه یافت. سرفصل ها و عناوین مطرح شده در این جلسه:  آشنایی با حوزه روابط عمومی و نقش آن در سازمان  روابط عمومی در عصر دیجیتال  شغل های موجود در تیم های روابط عمومی  مهارت های لازم برای ورود به حوزه روابط عمومی  چالش های شغل روابط عمومی